עמידרור: "זאת תהיה טעות אסטרטגית אם לא נאשר את ההסכם"

    "תראו זה מעניין, גם בישראל מדברים נגד ההסכם וגם בחמאס. למה החמאס תוקף את ההסכם? כי הוא אומר שטורקיה התקפלה, בנושא של הסרת הסגר הם לא קיבלו שום דבר"
    דוד לזר No Comments on עמידרור: "זאת תהיה טעות אסטרטגית אם לא נאשר את ההסכם"

    אלוף במילואים יעקב עמידרור התארח הבוקר ב'קול חי' • "הפיגוע מעמיד בצורה יותר חדה את האינטרסים המשותפים של 2 המדינות" • על ההסכם: "טורקיה לא צריכה אותו יותר מישראל" • ולמה החמאס כל כך מאוכזב?

    צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    "תראו זה מעניין, גם בישראל מדברים נגד ההסכם וגם בחמאס. למה החמאס תוקף את ההסכם? כי הוא אומר שטורקיה התקפלה, בנושא של הסרת הסגר הם לא קיבלו שום דבר"
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלוף במילואים יעקב עמידרור התייחס הבוקר (רביעי) ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי' לפיגוע התופת שאירע אמש בטורקיה ואמר כי "עדיין לא ברור איך זה ישפיע על ההסכם עם ישראל, אולם, הפיגוע מעמיד בצורה יותר חדה את האינטרסים המשותפים של 2 המדינות, עמידה מול הטרור, וככל שהן ישתפו פעולה יחד אולי יהיה אפשר להגיע להצלחה גדולה יותר".

    האם הפיגוע ישפיע על השרים שמתנגדים להסכם?

    "אני לא יודע, אבל זאת תהיה טעות בסדר גודל אסטרטגי- אם מדינת ישראל לא תאשר את ההסכם, אני מקווה שלנתניהו יהיה רוב לאשר אותו".

    למה ההסכם כל כך חשוב, הרי ישראל צריכה לשלם הרבה מאוד כסף?

    "הסכם הוא תמיד בין 2 צדדים, לא כולם מרוויחים הכל, אלא אם כן זה בסוף מלחמה. בהסכם הזה יש את האינטרסים של 2 הצדדים. ישראל מרוויחה הרבה יותר בהסכם מאשר היא מפסידה. היא מפסידה ב-2 נקודות, ישראל התנצלה, בעבר נתניהו כבר התנצל ואמרו שזה יזיק והנה זה לא הזיק, ודבר שני הוא תשלום הפיצויים, אבל בסופו של דבר צריך לזכור מה היה שם, באו אנשים עם המרמרה, שיהיו כמה שיותר רעים, אבל אנחנו באנו אליהם – לא הם באו אלינו, ואנחנו הרגנו אותם ולא הם אותנו. לכן הטורקים טוענים שהנה גם הוועדה הבינלאומית קבעה שהשתמשנו בכוח יתר, אז בואו נקים קרן למען אותן המשפחות".

    לדבריו של עמידרור, "אותה ועדה גם קבעה שמותר לנו לעשות סגר על עזה ולהפעיל כוח צבאי וההסכם נותן לנו את האפשרות בעתיד להקים סגר ולהפעיל כוח צבאי, והטורקים בהסכם מודים בזה בעצם".

    "תראו זה מעניין, גם בישראל מדברים נגד ההסכם וגם בחמאס. למה החמאס תוקף את ההסכם? כי הוא אומר שטורקיה התקפלה, בנושא של הסרת הסגר הם לא קיבלו שום דבר", הוסיף האלוף במילואים ב'קול חי'.

    על ה"רווח" הטורקי להעביר סחורות לעזה דרך נמל אשדוד, אמר כי "כל מדינה בעולם יכולה לבקש מישראל להעביר חומרים לעזה, ובלי שום קשר להסכם – ישראל תבדוק ותאשר, ולכן טורקיה לא קיבלה דבר בעניין הזה, היא קיבלה דבר שהיה לה כבר קודם".

    "אנחנו משלמים בתשלום חד פעמי גדול, אבל מעבר לזה הרווחנו הרבה. זה שווה לשלם את המחיר, הסכם בין 2 מדינות – תמיד שתיהן מרוויחות", לדבריו, "טורקיה לא צריכה את ההסכם יותר מישראל, ל-2 המדינות יש אינטרס להחזיר את היחסים למערכת נורמלית, אמנם לא תהיה אהבה גדולה אבל מערכת נורמלית תהיה".



    0 תגובות